Allt eftersom konkurrensen ökar i casinovärlden ökar också kraven på vad de olika casinona kan erbjuda sina kunder. När man spelar online sitter man oftast själv och har ingen i sin närhet att fråga om råd. Även om det finns mycket information, och många guider man kan läsa, är det ibland ändå ett måste att få tala med och få hjälp av en kundtjänst.
I första hand får man nog säga att tillgängligheten är den viktigaste biten som kännetecknar en bra kundtjänst. Om det är svårt att komma fram till kundtjänst, och de har långa väntetider, är det knappast en bra kundtjänst. Deras öppettider bör helst vara dygnet runt då det är vanligt att man spelar vid olika tider på dygnet. Det kan framförallt kännas tryggare att veta att du kan få hjälp när som helst.
Viktigt är också att kundtjänsten finns tillgänglig på just ditt språk, för även om engelska fungerar för de flesta idag kan det vara lite svårt att förstå tekniska detaljer på ett annat språk än modersmålet.
Det är också väsentligt att kunskapen hos kundtjänst är stor och att man blir bemött på ett vänligt och hjälpsamt sätt. Det ökar tilliten till casinot.
Hur du kan kontakta kundtjänst är också en viktig fråga. De flesta casinon idag erbjuder en live chat-funktion, vilket är ett väldigt smidigt sätt att kommunicera på, och som dessutom är kostnadsfritt. Föredrar du att kommunicera via telefon erbjuder de flesta casinon även det alternativet. Är det inte något brådskande fungerar det oftast bra med mailkontakt. Läs omdömen och recensioner om de olika casinonas kundtjänster. Det spelar ingen roll hur tillgängliga kundtjänsterna sägs vara, vilka öppettider de har eller vilket språk de talar, för om de inte håller sitt ord och vad de utlovar hittar man det snabbt i olika omdömen och recensioner. Dock bör man själv vara lite kritisk då man läser omdömen online men är det ett casino som ofta förhalar utbetalningar, är sena med sina svar eller inte svarar alls, lär det framgå rätt snart.